neljapäev, 28. veebruar 2008

Keskkonnaabi blogi


Avastasin uue blogi enda jaoks, nimelt Erik Puura keskkonna veebipäeviku. Põnevat ja harivat lugemist leiab sealt ohtralt. Toon teieni ka viimase uudise mis räägib ühest ideest, mida tasuks kaaluda.


Eesti peaks käivitama elektriautode tootmise

Missuguse majandusharu arengusse võiks eestlased ise investeerida? Erinevaid aspekte kaaludes arvan, et Eesti võiks ise hakata kokku panema elektriautosid ja teisi akudel töötavaid elektrilisi transpordivahendeid. Mitte nii eksklusiivseid, mida Tesla Motors teeb, vaid rahulikke, kvaliteetseid ja praktilisi, nagu näiteks see inglaste piimaauto, mis loomulikult põhineb vanemal tehnoloogial ning mille muudab praktiliseks vajadus pidevalt peatuda.

Selle ettepaneku üheks põhjenduseks on tuuleenergia võimalused, millest just kirjutasin. Meil on võimalik suur osa transpordisektorist üles ehitada sisuliselt emissioonivabana - kasutame tuuleenergia tippaegu akude laadimiseks transpordisektori jaoks. Kuna tuuleenergia põhiprobleemiks on vajadus seda akumuleerida, siis me ei akumuleeri seda mitte spetsiaalsetesse süsteemidesse, mis tõstavad tunduvalt energia hinda, vaid transpordisektori energiaallikatesse, mida on niikuinii vaja laadida - kui trandpordisektor sellel põhineks.
Eestis on kokku pandud vormelautosid, busse, ekskavaatoreid… Kõik on olnud võimalik. Ka teadlased on meil (veel) olemas, kes teavad trende ja oskavad soovitada, missugused energiaallikad on kõige optimaalsemad (akud, suruõhk…). Ise kompetentsi kokku pannes ja üles ehitades saaksime muutuda sarnasteks näiteks hispaanlastega, kes mitte ei tooda tuuleturbiine oma kodumaal, vaid avasid tehase ka USA-s. Alustada võiks kindlatest mudelitest koostöös välismaise autotootjaga. Koostöös tanklakettidega oleks vajalik üles ehitada kiirlaadimis- või akuvahetusjaamad. Olles omandanud vajalikud kogemused muutuks selline tootmine üheks Eesti peamiseks eksportijaks. Kas Eestis leidub investoreid, kes sellisele väljakutsele vastaksid?

Siia juurde lisasin ühe huvitava joonise.

Kommentaare ei ole: